Op deze FAQ pagina vind je een overzicht van de meest gestelde vragen.

Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur dan een mailtje of bel ons even.

Wat zijn de openingstijden van prijatelji.nl?

Hier staan de openingstijden van de echte winkel. (Van dinsdag tot zaterdag van 12 tot 19 uur, en op zondag van 10 tot 17 uur)

Online kun je zeven dagen per week, 24 uur per dag bij ons terecht. De fysieke winkel van Prijatelji.nl is nooit echt gesloten, je kunt een afspraak maken, online bestellen of langsgaan bij croissanterie Friends om de hoek aan de Nassaukade 121. (Croissanterie Friends kan je al helpen vanaf 08:00 uur)

Waarom zijn jullie niet meer op zondag geopend?

We zijn weer open op zondag! We hebben dat sinds 15 oktober 2017 veranderd, we merkten dat er toch klanten op zondag willen winkelen. Parkeren is dan tot 12 uur gratis!

Verzenden jullie ook?

Bezorgen jullie ook?

Jazeker. We versturen overal in Nederland, behalve de waddeneilanden.

Na betalen wordt je bestelling binnen twee werkdagen bezorgd. (Bestellen op zaterdag of zondag kan een dag langer duren.)

Lees hier meer over hoe de verzendkosten worden berekend.

Gekoelde producten in je bestelling?

Let op: We versturen gekoelde producten niet. Omdat onze vervoerder nog geen gekoeld transport kan aanbieden. Voor sommige gekoelde producten maken we af en toe – en alleen op expliciet verzoek – een uitzondering. Hier kun je daar meer over lezen.

Op de hoogte blijven? Vul hieronder je email adres in.


Kan ik ook telefonisch bestellen?

Kan ik ook telefonisch bestellen?

Telefonisch bestellen kan zeker bij ons, bel je buiten openingstijden dan kun je jouw bestelling achterlaten op onze voicemail.

Spreek duidelijk je naam, telefoonnummer en bestelling in. Wanneer je bestelling klaar staat om opgehaald te worden krijg je van ons een belletje.

Waarom producten van prijatelji.nl?

De missie van Prijatelji.nl is om het Beste van de Balkan in heel Europa op de keukentafel en in de huiskamer te krijgen.

Zijn dit alle producten?

In de online winkel staan nog niet alle producten. In onze echte winkel hebben we ongeveer 1000 artikelen. Stapsgewijs voegen we het hele assortiment toe. We hebben inmiddels meer dan 200 soorten wijn, de grootste selectie Joegoslavische wijnen in Nederland!

Waar komen jullie producten vandaan?

Alle producten komen uit de Balkan-regio. De landen van het voormalig Joegoslavië. Bijvoorbeeld uit Bosnië Herzegovina, Macedonië, Servië, Kroatië, Montenegro en Slovenië. Wij bestellen je producten via distributeurs in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.

Kan ik gekoelde producten toch bestellen?

Gekoelde producten in je bestelling?

Let op: We versturen gekoelde producten niet. Je kunt deze alleen bestellen om af te halen. Dit komt omdat onze vervoerder nog geen gekoeld transport kan aanbieden. Voor sommige gekoelde producten maken we af en toe – en alleen op expliciet verzoek – een uitzondering.

Sommige klanten vragen ons bijvoorbeeld om gedroogd vlees zoals Suho Meso en worst te versturen. Dit soort producten zijn vacuum verpakt en als je die kort na het verzenden verwerkt, zijn er geen problemen met de houdbaarheid te verwachten. We verpakken de producten geïsoleerd, maar de temperatuur blijft tijdens het transport niet laag genoeg om de normale houdbaarheidsdatum te garanderen. We vragen je in dat geval om een schriftelijk akkoord, via email, te versturen. Hierin staat dat je accepteert dat Prijatelji.nl de houdbaarheidsdatum van de leverancier niet garandeert. Deze producten worden geheel voor eigen risico verzonden en kun je niet terugsturen.

Wat kost verzenden?

Woon je in Nederland?

De reguliere verzendkosten bedragen €6,95. Voor bijzondere verpakkingen, bijvoorbeeld voor producten in flessen en andere glasverpakking kan daar een toeslag bijkomen.

We verzenden max 20Kg per pakket, wil je meer bestellen dan komen er extra verzendkosten bij. Als je in het winkelmandje bij ‘Winkelmand-Totalen’ je postcode invult, worden de verzendkosten automatisch berekend, klik hiervoor op: ‘Bereken verzendkosten’

Toeslag glas Nederland

  • Glas (geen fles):  + €1,00
  • Bier: iedere 6 stuks: + €2,50
  • Fles, exclusief Bier:
    • t/m 3 stuks: + €2,00
    • 4 t/m 6 stuks: + €3,00
    • 7 t/m 12 stuks: + €4,00
    • 13 t/m 18 stuks: +€5,00

Woon je in België?

De reguliere verzendkosten bedragen €10,95. Voor bijzondere verpakkingen, bijvoorbeeld voor producten in flessen en andere glasverpakking kan daar een toeslag bijkomen.

We verzenden max 20Kg per pakket, wil je meer bestellen dan komen er extra verzendkosten bij. Als je in het winkelmandje bij ‘Winkelmand-Totalen’ je postcode invult, worden de verzendkosten automatisch berekend, klik hiervoor op: ‘Bereken verzendkosten’

Toeslag glas België

  • Glas (geen fles) + €1,00
  • Bier: iedere 6 stuks: + €2,50
  • Fles, exclusief Bier:
    • t/m 3 stuks: + €5,00
    • 4 t/m 6 stuks: + €6,00
    • 7 t/m 12 stuks: + €7,00
    • 13 t/m 18 stuks: +€8,00

Lebst du in Deutschland?

Wir versenden auch nach Deutschland. Klicken Sie hier, um mehr darüber zu lesen.

Was kostet der Versand nach Deutschland?

Lebst du in Deutschland?

Wir versenden auch nach Deutschland. Die regulären Versandkosten betragen 10,95 €. Für Sonderverpackungen, zum Beispiel für Produkte in Flaschen und anderen Glasverpackungen, kann ein Zuschlag erhoben werden. Wir versenden max 20Kg pro Paket, wenn Sie mehr als zusätzliche Versandkosten bestellen möchten, werden hinzugefügt. Wenn Sie Ihre Postleitzahl im Warenkorb unter ‘Einkaufskorb-Gesamtsumme’ eingeben, werden die Versandkosten automatisch berechnet, klicken Sie auf ‘Versandkosten berechnen’.

Aufpreis Glas Deutschland

  • Glas (keine Flasche) + 1,00 €
  • Bier: alle 6 Stück: + 2,50 €
  • Flasche, außer Bier:
    • bis zu 3 Stück: + 5,00 €
    • 4 bis 6 Stück: + 6,00 €
    • 7 bis 12 Stück: + 7,00 €
    • 13 bis 18 Stück: + € 8,00

Hoe lang duurt verzenden? How long does shipping take?

Indicatieve overkomstduur in werkdagen:

Hieronder vindt je een indicatie van de overkomstduur van pakketten. Omdat Prijatelji.nl geen invloed heeft op het postproces van PostNL (Nederland) en andere landen is de overkomstduur een inschatting. Het aantal dagen kan dus wijzigen. Als je bestelling na 16.00 uur afgerond is, kan het een dag langer duren.

  • Nederland: 1-2
  • België / Belgique: 1-2*
    *Délai indicatif de livraison en jours ouvrables. Ceci est une indication du délai de livraison des colis. Prijatelji.nl n’ayant aucune influence sur le processus postal de PostNL (Pays-Bas) ni des autres pays, le délai de livraison est une estimation. Le nombre de jours peut donc changer.
  • Deutschland: 2-3*
    *Voraussichtliche Lieferzeit in Arbeitstagen. Dies ist ein Hinweis auf die Lieferzeit von  Paketen. Da Prijatelji.nl keinen Einfluss auf den Postprozess von PostNL (Niederlande) und anderen Ländern hat, ist die Lieferfrist eine Schätzung. Die Anzahl der Tage kann sich daher ändern.
  • France: 2-3*
    *Délai indicatif de livraison en jours ouvrables. Ceci est une indication du délai de livraison des colis. Prijatelji.nl n’ayant aucune influence sur le processus postal de PostNL (Pays-Bas) ni des autres pays, le délai de livraison est une estimation. Le nombre de jours peut donc changer.
  • Luxembourg: 4-6*
    *Normative Liwwerzäiten an Aarbechtsdeeg: Dëst ass en Indikatioun fir d’Liwwerzäit vun Parzellen. Well Prijatelji.nl keen Afloss op de Poste vu PostNL (Holland) an aner Länner ass d’Liwwerzäit e Schätz. D’Zuel vun den Deeg kënnt also änneren.
  • United Kingdom: 2-3*
    *Indicative delivery time in working days. This an indication of the delivery time of parcels. Because Prijatelji.nl has no influence on the postal process of PostNL (Netherlands) and other countries, the delivery period is an estimate. The number of days can therefore change.