Op deze FAQ pagina vind je een overzicht van de meest gestelde vragen.

Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur dan een mailtje of bel ons even.

Wat zijn de openingstijden van prijatelji.nl?

Hier staan de openingstijden van de echte winkel. (Iedere dag van 12 tot 19 uur, behalve zondag en maandag)

Online kun je zeven dagen per week, 24 uur per dag bij ons terecht. De fysieke winkel van Prijatelji.nl is nooit echt gesloten, je kunt een afspraak maken, online bestellen of langsgaan bij croissanterie Friends om de hoek aan de Nassaukade 121. (Croissanterie Friends is al geopend vanaf 07:00 uur)

Waarom zijn jullie niet meer op zondag geopend?

We merkten dat er weinig klanten op zondag willen winkelen. Terwijl veel klanten op dinsdag bellen voor een afspraak.

Bezorgen jullie ook?

Bezorgen jullie ook?

Op dit moment bezorgt Prijatelji.nl nog beperkt.

We versturen op verzoek.

  • Bij het afronden van de bestelling vink je Betalen in de winkel/Verzendkosten berekenen en Ophalen in Prijatelji winkel aan.
  • Geef in de Bestelnotitie op de afreken-pagina aan dat je bestelling opgestuurd kan worden.
    (Je kunt ook achteraf een email met het bestelnummer sturen)
  • Dan ontvang je kort hierna via e-mail een betaalverzoek inclusief bezorgkosten.
  • In het betaalverzoek zit een link naar iDeal / Paypal en ander betaalmogelijkheden.

Na betalen wordt je bestelling binnen twee werkdagen bezorgd.

Lees hier meer over hoe de verzendkosten worden berekend.

Gekoelde producten in je bestelling?

Let op: We versturen gekoelde producten niet. Omdat onze vervoerder nog geen gekoeld transport kan aanbieden. Voor sommige gekoelde producten maken we af en toe – en alleen op expliciet verzoek – een uitzondering. Hier kun je daar meer over lezen.

Op de hoogte blijven? Vul hieronder je email adres in.


Kan ik ook telefonisch bestellen?

Kan ik ook telefonisch bestellen?

Telefonisch bestellen kan zeker bij ons, bel je buiten openingstijden dan kun je jouw bestelling achterlaten op onze voicemail.

Spreek duidelijk je naam, telefoonnummer en bestelling in. Wanneer je bestelling klaar staat om opgehaald te worden krijg je van ons een belletje.

Waarom producten van prijatelji.nl?

De missie van Prijatelji.nl is om het Beste van de Balkan in heel Europa op de keukentafel en in de huiskamer te krijgen.

Zijn dit alle producten?

In de online winkel staan nog niet alle producten. In onze echte winkel hebben we ongeveer 500 artikelen. Stapsgewijs voegen we het hele assortiment toe.

Waar komen jullie producten vandaan?

Alle producten komen uit de Balkan-regio. De landen van het voormalig Joegoslavië. Bijvoorbeeld Macedonië, Servië, Kroatië, Montenegro en Slovenië. Wij bestellen je producten via distributeurs in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.

Kan ik gekoelde producten toch bestellen?

Gekoelde producten in je bestelling?


Let op: We versturen gekoelde producten niet. Omdat onze vervoerder nog geen gekoeld transport kan aanbieden. Voor sommige gekoelde producten maken we af en toe – en alleen op expliciet verzoek – een uitzondering.

Sommige klanten vragen ons bijvoorbeeld om gedroogd vlees zoals Suho Meso en worst te versturen. Dit soort producten zijn vacuum verpakt en als je die kort na het verzenden verwerkt, zijn er geen problemen met de houdbaarheid te verwachten. We verpakken de producten geïsoleerd, maar de temperatuur blijft tijdens het transport niet laag genoeg om de normale houdbaarheidsdatum te garanderen. We vragen je in dat geval om een schriftelijk akkoord, via email, te versturen waarin staat dat je accepteert dat prijatelji.nl de houdbaarheidsdatum van de leverancier niet garandeert. Deze producten worden geheel voor eigen risico verzonden en kun je niet terugsturen.

Wat kost verzenden?

Woon je in Nederland?

De reguliere verzendkosten bedragen €6,95. Voor bijzondere verpakkingen, bijvoorbeeld voor producten in flessen en andere glasverpakking kan daar een toeslag bijkomen.

Toeslag glas Nederland

  • Glas (geen fles):  + €1,00
  • Bier: iedere 6 stuks: + €2,50
  • Fles, exclusief Bier:
    • t/m 3 stuks: + €2,00
    • 4 t/m 6 stuks: + €3,00
    • 7 t/m 12 stuks: + €4,00
    • 13 t/m 18 stuks: +€5,00

Woon je in België?

De reguliere verzendkosten bedragen €10,95. Voor bijzondere verpakkingen, bijvoorbeeld voor producten in flessen en andere glasverpakking kan daar een toeslag bijkomen.

Toeslag glas België

  • Glas (geen fles) + €1,00
  • Bier: iedere 6 stuks: + €2,50
  • Fles, exclusief Bier:
    • t/m 3 stuks: + €5,00
    • 4 t/m 6 stuks: + €6,00
    • 7 t/m 12 stuks: + €7,00
    • 13 t/m 18 stuks: +€8,00