Shoppen via www.prijatelji.nl kan iedereen. Op deze pagina vind je uitgebreide informatie en handige tips over o.a. het bestel-, betaal- en bezorgingsproces. Bestellen kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Wij leveren in principe door heel Nederland, en in overleg ook op de Wadden Eilanden. Levering in België, Duitsland, Frankrijk, Ierland, de UK en in andere landen is heel goed mogelijk, neem hiervoor per email contact op.

Alle producten zijn origineel en hebben een ruime houdbaarheidsdatum. Mocht je vragen hebben over een artikel of is er iets niet duidelijk, neem gerust contact met ons op: Klantenservice 

Wij zullen je vraag zo snel mogelijk beantwoorden, in ieder geval binnen 24 uur. (ook in het weekend en avond!)

Bestellen

In de shop zie je precies welke artikelen we hebben en of deze op voorraad zijn. Deze artikelen zijn ook in onze fysieke winkel op voorraad, dus direct te leveren.

De inhoud van je bestelling wordt voor verzending gecontroleerd, of alles heel is en geen gebreken vertoont. Mocht er onverhoopt toch iets aan onze controle ontsnappen dat niet naar wens is, laat ons het dan ook zo snel mogelijk weten, in ieder geval binnen 48 uur na ontvangst van de bestelling.

Betalen

Betalen kan op de volgende manieren: 

• iDEAL

• vooraf betalen via onze Nederlandse bankrekening

• Via credit card (PayPal)

• Pinnen of Contant bij afhalen

Na een bestelling krijg je een mail ter bevestiging. Mocht daar iets niet in kloppen laat het ons dan zo snel mogelijk weten.

Na ontvangst van de betaling wordt de bestelling vrijwel dezelfde dag verzonden. We streven ernaar om het uiterlijk op de eerst volgende werkdag, na ontvangst van je betaling, te versturen. De bestelling kan dus meestal al een dag later bij je aangeboden worden, PostNl belooft dat het maximaal twee dagen duurt. Bij betaling vooraf via Bank, reserveren we de bestelde artikelen en heb je 4 dagen de tijd om het geld over te maken. Mocht betaling uitblijven, dan komt je reservering te vervallen en gaan de artikelen weer terug in de shop..

Afhalen

Jouw bestelling kan iedere dag tussen 7 en 22 uur worden opgehaald, zelfs in het weekend. Tijdens feestdagen is afhalen op afspraak mogelijk. Let op de openingstijden van onze winkel: Binnenlopen zonder afspraak kan van dinsdag t/m zaterdag tussen 12 en 19 uur. Buiten deze tijden overleggen we even, zodat er iemand is om je te ontvangen als je voor de deur staat. Geef je voorkeuren aan ons door via mail of je kunt tijdens het bestellen je afhaal-voorkeur doorgeven bij de bestelnotitie.

.

Afhaal adres

Prijatelji.nl Tweede Hugo de Grootstraat 7 1052LA AMSTERDAM

  • Afhaaltijden (Zonder afspraak): dinsdag t/m zaterdag: van  12.00 tot 19.00 uur
  • Afhaaltijden (Na afspraak): iedere dag: van 7.00 tot 22.00 uur

Bezorging

  • Binnen Amsterdam & Amstelveen

Jouw bestelling bezorgen we op dinsdag en vrijdagavond voor 22.00 uur. Dit is gratis als je bestelling groter is dan €100,00. Voor bestellingen onder €100,00 berekenen we een bezorg bijdrage van minimaal €6,95.

Voor bezorgingen op andere tijdstippen in Amsterdam & Amstelveen (Eerder dan binnen 48 uur) kun je ons mailen of je kunt tijdens het bestellen je bezorg-voorkeur doorgeven bij de opmerkingen.

  • Buiten Amsterdam & Amstelveen

Jouw bestelling wordt in principe binnen 48 uur na ontvangst van je betaling in heel Nederland bezorgd. Voor overige landen, en op de wadden eilanden is de bezorgtermijn enkele dagen. Je bestelling wordt keurig verpakt en supersnel voor je aangeboden bij PostNL, onze wijnen worden verzonden via een gespecialiseerde vervoerder.

De vaste bijdrage in de bezorgkosten binnen Nederland zijn minimaal €6,95 per pakket bij orders t/m €150,00 daarboven betaal je GEEN verzendkosten. Mocht je na het retourneren van een artikel weer onder een bedrag van €150,00 komen, dan wordt er minimaal €6,95 ingehouden op het te crediteren bedrag.

Bestellingen worden als pakketpost verstuurd, in zeldzame gevallen per brievenbuspost. Na je bestelling wordt bevestigd voor welke vorm van verzenden is gekozen. Bij pakketpost is het mogelijk dat het pakketje bij de buren afgeleverd wordt, indien je niet thuis bent. Wanneer dit niet wenselijk is graag bij opmerkingen aangeven bij uw bestelling: “alleen huisadres”.

Indien een bestelling niet afgeleverd kan worden, geweigerd of niet afgehaald wordt op het postkantoor/afhaaldepot , dan worden de hiermee verband houdende kosten in rekening gebracht. (Dit is meestal een bedrag van ongeveer €25,00: Dubbele verzendkosten, inclusief de niet-afhaal-boete van PostNL en administratiekosten)

Op de verzenddoos van Prijatelji.nl zit het logo of een opvallende sticker van ons bedrijf. Mocht dit niet wenselijk zijn laat dit bij opmerkingen aan ons weten. Dan verpakken we je bestelling in een onopvallende doos, zonder stickers en dergelijke.   

Voorwaarden

Wil je meer informatie over onze Algemene Voorwaarden? Kijk dan onder het kopje Algemene Voorwaarden. Deze zijn ook per mail op te vragen of in te zien bij onze winkel in Amsterdam.

Ruilen/retourneren

Mocht je een of meerdere artikelen willen ruilen of retour willen sturen dan is dat natuurlijk geen enkel probleem.

Let hierbij op de volgende zeven punten:

  1. Je kunt je bestelling retourneren en voor de meeste* artikelen tot 14 dagen gebruik maken van je herroepingsrecht. De periode van 14 dagen gaat in op de dag na ontvangst van je bestelling (Ook al is deze bijvoorbeeld bij je buren afgegeven.)
  2. Meld binnen de genoemde 14 dagen per mail ondubbelzinnig dat je je bestelling (of een deel daarvan) wenst te herroepen en gebruik het retour-/ruilformulier: info@prijatelji.nl
  3. Wij verzoeken je vriendelijk om het retour-/ruilformulier goed door te lezen en volledig in te vullen. Onjuist ingevulde formulieren leveren vertraging op in de verwerking en terugbetaling van je order.
  4. De artikelen dienen, indien mogelijk, in originele staat te zijn, voorzien van alle labels en de originele verpakking. De portokosten en het verzendrisico zijn voor je eigen rekening en risico.
  5. Het volledige ingevulde retour-/ruilformulier en onze pakbon stuur je terug met je retourzending.
  6. Bij ruilen van een artikel zijn de verzendkosten en het risico voor jou. Voor het opnieuw versturen neemt Prijatelji.nl de verzendkosten voor haar rekening. Je krijgt dus gratis verzending bij ruilen! [XXX-CHECK]
  7. Na ontvangst van het pakket en ontbinding van onze overeenkomst brengt Prijatelji.nl je via e-mail op de hoogte en wordt het retour bedrag zo snel mogelijk en/of uiterlijk binnen 7 werkdagen aan je terugbetaald. (Mits alle artikelen in goede staat bij ons zijn aangekomen).

* Kort houdbare producten en/of aangebroken etenswaren kunnen niet geruild of geretourneerd worden! Alcoholhoudende artikelen, zoals wijn, worden alleen retour genomen als de verzegeling ongeschonden is. (Dit heeft verband met de hygiëne en voedselwaren veiligheid.)

Mocht niet aan bovenstaande voorwaarden voldaan zijn, dan behoudt Prijatelji.nl zich het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren, of slechts een gedeelte van het aankoopbedrag terug te storten.

Als de retourzending onvoldoende is gefrankeerd, worden deze kosten in mindering gebracht. Dit alles nemen we per mail of telefonisch met u door. Let op! Dergelijke kosten kunnen variëren en lopen al snel op tot €17,50 á €25,00.

Klachten

Het kan voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent of dat iets niet is gegaan zoals je het had verwacht. Dat vinden wij ook niet fijn, en willen dit graag samen met jou oplossen. Laat een klacht zo snel mogelijk aan ons weten via info@prijatelji.nl

  • Correspondentie- en retouradres Prijatelji.nl – Tweede Hugo de Grootstraat 7 – 1052 LA – AMSTERDAM –  info@prijatelji.nl
  • Klantenservice telefonisch:+31.20.785 91 68 (dinsdag t/m zaterdag bereikbaar van 12.00 uur -19.00 uur) bij voice-mail graag inspreken, we bellen binnen 24 uur terug of via e-mail: info@prijatelji.nl

We doen ons uiterste best om klachten naar volle tevredenheid op te lossen. In onze algemene voorwaarden kun je lezen met welke termijnen je rekening moet houden en wat de oplossingen zijn als we er niet uit komen.

Ruil-/retourformulier

Download het ruil-/retourformulier hier. Je kunt dit formulier ook gebruiken om onze overeenkomst te herroepen.

Met behulp van dit formulier kun je producten terugsturen of ruilen. Stuur nooit zomaar iets op zonder overleg. Vul het formulier volledig in, om vertraging in de afhandeling te voorkomen.